مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT از سریع ترین روش های کاشت مو است. کاشت مو به این روش توسط دستگاهی با نام SAFERانجام می شود.

 دستگاه SAFER  گرافت های سالم را از قسمت بانک مو فرد شناسایی کرده و آن ها را برمی دارد، سپس این گرافت ها در نواحی کم پشت سر کاشته می­شوند. این تکنولوژی باعث شده است تا آسیب کمتری به گرافت های مو وارد شود و تقریبا همه گرافت های برداشت شده کاشته شوند.

دستگاه SAFER اجازه ی استفاده از نواحی غیر از پوست سر را برای بیرون کشیدن گرافت ها می دهد و گرافت ها می توانند از ریش، سینه، بازوها، و یا پاها برداشته شده و در نواحی کم پشت سر کاشته شوند.

دستگاهSAFER برای اولین بار در ایران توسط کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید خریداری شده است و کاشت مو به روش SUT در کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید انجام می شود.

چه انتظاری باید از کاشت مو به روش SUT داشته باشیم؟

قبل از انجام هر یک از روش های کاشت مو باید به این نکته توجه داشته باشید که با انجام این روش، شما موهایی طبیعی همانند موهای خود خواهید داشت. اما اثربخشی این روش بستگی زیادی به میزان مراقبت از مو پس از کاشت مو دارد. همچنین باید بدانیم ریزش مو پس از کاشت مو برای ۶ ماه ابتدایی این عمل طبیعی است.

چه تعداد تار مو در هر جلسه کاشت مو به روش SUT پیوند زده می شود؟

تعداد فولیکولهای مو به تراکم موی پشت سر فرد بستگی دارد. موهای برداشت شده از پشت سر فرد می توانند به صورت تک دانه یا چند تایی باشند.

عوارض کاشت مو به روش SUT

این روش کاشت مو هیچ گونه عوارضی نداشته و بدون بیهوشی و  به جا ماندن اسکار می باشد .این روش با ماشین های تمام اتوماتیک انجام می شود ،در این نوع کاشت  ۱۴۰۰۰مو پیوند زده می شود در این روش تراکم بسیار بالا و طبیعی از مو قابل مشاهده است . مانند روش های سنتی (FIT) و (FUT) نیازبه  جلسات مکرر و خسته کننده مراحل کاشت نیست .این روش تراکمی ۳ برابری نسبت به روش FIT FUT دارد

در حال حاظر در اروپا و امریکا از کاشت مو به روش SUT استفاده می شود در این نوع کاشت تمام فولیکول های مویی که از شخص برداشت شده فریز می شود ودر نتیجه کاملا سالم میمانند و هیچ گونه فولیکولی از بین نمیرود  بعد از پیوند قسمت های کاشت شده بوسیله دستگاههای لیزری تحریک می شود که این کار باعث رشد و تقویت مو ها میگردد و همچنین هر چه تراکم موهای پشت سر شخص بیشتر باشد تعداد بیشتری مو پیوند داده میشود.

بعد از انجام کاشت به مدت ۲تا ۳ هفته باید از انجام ورزش و کارهای سنگین پرهیز کرد ولی بعد از این مدت دیگر نیازی به انجام مراقبت نیست و شخمص به راحتی میتواند فعالیتهای روزانه خود را انجام دهد.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.