مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

قرص های بعد از کاشت مو

یکی از مراقبت های بعد از کاشت مو که متخصص ها خیلی در مورد آن به بیمار سفارش می کنند، مصرف داروها و قرص های بعد از کاشت مو است.

قرص فیناستراید

قرص فیناستراید که مورد تایید FDA آمریکا می باشد، که این قرص را با نام های فین پشیا و یا پروپشیا می توان شناخت. این قرص مانع از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروسترون می شود که باعثجلوگیری از ریزش مو ارثی است. طریقه مصرف این قرص به صورت روزی یک بار می باشد که معمولا تا 80% ریزش مو را متوقف می کند و یا باعث کاهش ریزش مو می شود. همچنین مصرف این دارو باعث رشد مجدد موهای از دست رفته هم می شود.

ویتامین C

ویتامین C یکی از ویتامین های مخصوص موهاست که معمولا در بین داروهای تجویز شده برای بیمار وجود دارد. ویتامین C به رشد و تقویت موها کمک می کند زیرا ویتامین C می تواند جریان خون را در سر افزایش بدهد.

ویتامین C میتواند به مویرگ ها کمک کند که خون بیشتری را به فولیکول ها برسانند و ویتامین C می تواند به تولید کلاژن هم کمک کند؛ کلاژن برای رشد موها اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر همه اینها، ویتامین C نقش مهمی در جذب آهن دارد که باعث حفظ سلامت موها می شود و این ویتامین می تواند تورم و قرمزی را هم در سر بیمار کاهش بدهد.

فیتاستراید یا فین پشیا

فیناستراید، نام تجاری فین پشیا و پروپشیا است که از آن برای درمان الگوی طاسی مردانه (آلپوسی آندروژنیک) استفاده می شود.

فیناستراید می تواند مقدار هورمون طبیعی “دی هیدروتستوسترون” را در بدن کاهش بدهد.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.