مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

عوارض بعد از کاشت مو

کاشت مو همانند خیلی از جراحی های دیگر عوارضی مربوط به خود را دارد. جوش بعد از کاشت مو، ورم چشم، پوسته شدن و قرمزی پوست سر، ریزش موها بعد از کاشت و عوارض خاص کاشت مو در زنان از جمله این موارد می باشند. در این مقاله ما سعی داشته این عوارض را با شرح دقیق تجزیه و تحلیل نماییم و راه های درمان آن ها را شرح دهیم.

ریزش موهای کاشته شده بعد از عمل امری کاملا طبیعی است. نباید منتظر نتیجه نهایی کاشت مو بعد از مدت کوتاهی بود. چرا که پس از یک هفته تا یک ماه بعد موهای کاشته شده وارد فاز شوک شده و شروع به ریزش می کنند . این امر ربطی به دوام موهای کاشته شده ندارد و در تمامی روش های کاشت مو یکسان است.

در واقع اگر بعد از کاشت مو حس کردین موهای شما باز دچار ریزش شده اند اصلا جای نگرانی نیست. اما اگر موهای شما همراه با ریشه در حال جدا شدن می باشند . به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه نباید موهای خود را دست زده به طوری که از ریشه جدا شوند.

جوش بعد از کاشت مو :

یکی دیگر از عوارض کاشت مو بوجود آمدن جوش در هم محل موهای کاشته شده و هم در محل انتقال دهنده (بانک مو) می باشد . پیدایش جوش بعد از کاشت مو تا یک هفته بعد از کاشت طبیعی است. ولی نکته حائز اهمیت که باید در نظر گرفته شود تعداد آن هاست . تعداد 2 الی 3 عدد جوش طبیعی است. اگر تعداد جوش ها از این عدد بیشتر شود باید با پزشک خود تماس گرفته و این مسئله را با او در میان بگذارید .

بعضی اوقات در محلی که گرافت های جدید کاشته شده یک جوش التهابی قرمز رنگ بوجود می آید. این جوش اغلب بصورت خود به خود از بین می رود، ولی در مواردی ممکن است روند طبیعی از بین رفتن را طی نکند که پزشک پس از معاینه باید در این باره اظهار نظر نماید.

در حقیقت شما به عنوان یک کاندید کاشت مو باید بدانید که تا زمانی که 40 تا 50 درصد موها ریزش نکرده است کاشت مو انجام ندهید. دلیل این امر این است که – فارق از روشی که برای پیوند موهای خود انتخاب میکنید – فضای کافی برای رشد موهای جدید وجود نخواهد داشت و این کمبود فضا ممکن است باعث ایجاد کیست مویی و جوش های چرکین و التهابی شود.

خونریزی

هرچند خونریزی مستمر به ندرت رخ می دهد ولی یکی از عوارض عمل پیوند مو است. البته می توان انتظار کمی خونریزی را داشت که با اعمال کمی فشار متوقف می شود ولی در صورت بروز خونریزی مستمر، نیاز به بخیه وجود خواهد داشت.

 نازک شدن موقت مو

یکی از عوارض کاشت مو ،نازک شدن موقت مو است که باعث می شود تا موی پیوند زده شده پس از جراحی اغلب ریزش می کند. اما این موها دوباره رشد خواهند کرد. احتمال ریزش موهای قبلی هم وجود دارد؛ ولی این نوع ریزش پایدار نیست و پس از ۱-۲ ماه برطرف می شود.



منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.