مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

رتبطه جنسی بعد از کاشت مو

رابطه جنسی یکی از نیازهای مهم انسان هاست که در زندگی زوجین و زندگی زناشویی تداوم ایجاد می کند. روابط زناشویی از ملزومات زندگی هر زوجی می باشد.

در عمل کاشت مو، بهتر است مدت 1 هفته قبل از کاشت مو و 2 هفته بعد از کاشت مو از فعالیت های زناشویی که موجب آسیب رسیدن به فولیکول های مو می شود، پرهیز کنید. مدت زمان پرهیز شما با نظر پزشک معالج ممکن است قابل تغییر باشد.

این مورد ممکن است سوالات افراد زیادی باشد اما به دلیل حجب وحیا و شرم زدگی از پرسش در مورد آن پرهیز کنند. روابط زناشویی بعد از کاشت مو یک مسئله ی مهم است که باید آگاهی کامل برای مواجهه با آن داشت. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که این مراقبت ها و پرهیز های از رابطه به چه صورت می باشد.

کاشت مو، قطعی ترین و موثرترین درمان کم مویی و طاسی، یک عمل جراحی است که با روش های مختلف در طی آن فولیکول های مو از قسمت بانک مو که در پشت سر قرار دارد بصورت نواری یا بصورت تکی برداشته شده و در قسمت های کم موی سر کاشته می شوند.

عمل کاشت مو نیز مانند تمام عمل های جراحی دیگر به مراقبت هایی قبل و بعد از آن نیاز دارد، این مراقبت ها اگر بصورت کامل رعایت شوند به نتیجه مطلوبی که به دنبال آن هستید دست خواهید یافت. بیمارانی که عمل کاشت مو را انجام داده اند باید بدانند که روابط زناشویی قبل و بعد از عمل دارای محدودیت هایی می باشد.

پوزیشن (وضعیت) های توصیه شده روابط زناشویی بعد از کاشت مو

در حین رابطه وضعیت هایی که تحرکات زیادی دارد خطرساز است. ممکن است شریک جنسی شما دچار هیجانات غیرقابل انکار شود و موهای شما را کشیده و یا تحرکات زیاد و تکان خوردن و خم شدن سر باعث آسیب به بخیه ها، پوست سر و حتی آسیب به موهای تازه کاشت شده شود.

مراقبت از سر بعد از عمل کاشت مو در برابر هرگونه فشار، خم شدن و تکان خوردن ضروری و لازم می باشد.

بعد از کاشت مو برای انجام روابط زناشویی با پزشک خود مشورت کنید.اگر پزشک شما رابطه جنسی را با توجه به روش کاشتی که برای شما انجام شده که اگر به روش FIT باشد در این روش بدلیل برداشت فولیکول بصورت پراکنده از بانک مو و یا به روش FUT که در این روش یک نوار 1 سانتی از قسمت بانک مو برداشت می شود و یا حتی روش ترکیبی که هم روش FIT و هم روش FUT بصورت ترکیبی استفاده می شود را بلامانع دانست، وضعیت هایی که خطرات و هیجانات کمتری برای شما دارد را به شما آموزش می دهد.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.