مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

بهترین فصل کاشت مو

باتوجه به این که کاشت مو یک عمل سرپایی محسوب می‌شود که در عرض چند ساعت انجام می‌گیرد، اصلی‌ترین نگرانی در مورد آن بحث بهبودی و ریکاوری است.

مانند همهٔ جراحی‌های دیگر، محل‌ کاشت را باید تمیز نگه دارید تا عفونی نشود. دو هفتهٔ ابتدایی بعد از کاشت بازه‌ای بسیار مهم در بهبودی پس از کاشت است. بعد از ۶ تا ۸ هفته می‌توانید به برنامهٔ روتین سابق خود بازگردید و معمولاً نتایج کاشت بعد از یک سال به طور کامل نمایان می‌شود.

برای این که مطمئن شوید بهترین نتیجه را از کاشت خواهید گرفت، مزایا و معایب کاشت مو در فصول مختلف را بررسی کرده‌ایم تا ببینید بهترین فصل کاشت مو برای شما چه زمانی است:

بهار

در بهار دمای هوا نسبتاً متعادل است، اما انتظار بارش‌های مقطعی وجود دارد. وزش‌های فصل بهار قدری غیر قابل پیش‌بینی هستند ولی مانع این نمی‌شوند که بیشتر آخر هفته‌ها را در بیرون از منزل بگذرانیم. اما آیا بهار بهترین فصل کاشت مو برای شماست؟

تابستان

تابستان می‌تواند بهترین فصل کاشت مو باشد، اما بستگی به شرایط شما دارد. با توجع به محل زندگی‌، تابستان‌های کشورمان می‌تواند به شکل طاقت فرسایی گرم باشد. البته این موضوع برای اقصی نقاط کشور (از جمله تهران) صادق است. بسیاری از خانواده‌ها در فصل تابستان به سفر می‌روند یا آخر هفته‌های خود را به بیرون شهر، پیک‌نیک، کمپینگ، کوهنوردی و استخر می‌روند.

مزایای کاشت مو در فصل تابستان

میوه‌های تابستانی مثل هلو، هندوانه و تمشک برای رشد مو بسیار مفید هستند. با این که رژیم غذایی تاثیر آنچنانی بر رشد موها بعد از کاشت مو ندارد، اما می‌تواند به آن کمک کند. اگر تعطیلات تابستان را در ییلاق خود می‌گذرانید، با دوری از هوای گرم بهبودی خود را آسان‌تر و تابستان را به بهترین فصل کاشت مو تبدیل خواهید کرد.


مزایای کاشت مو در فصل بهار

غذاهای مورد علاقه شما (و موهایتان) به بازار می‌آیند. غذاهایی مانند ماهی سالمون و دیگر غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج. رطوبت هوا کمک می‌کند تا بدون آسیب زدن به موها، آن‌ها را حالت دهید. به علاوه وضعیت آب و هوا رو به دلپذیر شدن می‌گذارد و احتمالاً با چالش‌ کمتری برای رسیدن به کلینیک و ملاقات با پزشکتان مواجه خواهید شد. شروع سال نو می‌تواند شروعی نو برای شما هم باشد.

اگر کمی قبل از تعطیلات نوروز مو بکارید، می‌توانید از زمان تعطیلات استفاده کرده و بهبودی مناسبی در منزل داشته باشید.

منبع: مجله پزشکی پوست و مو 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.