مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

ورم بعد از کاشت مو

آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

با وجود اینکه روش‌های نوین و مدرن کاشت مو بسیار کمتر از گذشته دارای عوارض هستند، اما هنوز یک عمل جراحی محسوب می‌شوند. هرچقدر هم که روش استفاده شده برای شما کم عارضه باشد، باز هم امکان قدری ورم وجود دارد. خبر خوب این است که روش‌هایی که در ادامه خواهید خواند می‌توانند تا حد خوبی به کاهش ورم بعد از کاشت مو کمک کنند.

ورم در ناحیهٔ کاشت، پیشانی، شقیقه‌ها و حتی پلک‌ها نسبتاً شایع است. همچنین ممکن است تا چند روز بعد از انجام عمل، ورمی نداشته باشید و بعد آن مدت دچار این عارضه شوید. توجه داشته باشید که عوارضی این چنینی بعد از عمل‌های جراحی ناشی از پاسخ طبیعی بدن به جهت بهبودی خود است و موقتی هستند.

ماندگاری ورم بعد از کاشت مو چقدر است؟

این موضوع از بیمار به بیمار متفاوت است. مثلاً در مورد آقایان، ورم معمولاً چند روزی دیده شده و بعد رو به بهبودی می‌گذارد. از آنجایی که تورم حالت طبیعی قسمت بالایی صورت را بهم می‌زند، باید برای کاهش آن اقداماتی انجام دهید و مراقب باشید.

راه‌هایی برای کاهش ورم بعد از کاشت مو

هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید

یکی از بهترین توصیهٔ پزشکان متخصص کاشت مو این است که در ۷ روز اول، روی صندلی‌های راحتی بخوابید یا به نحوی روی تخت بخوابید که سرتان افقی قرار نگیرد. 

آناناس بخورید

برای پیشگیری از ورم بعد از کاشت مو ، آناناس بهترین دوست شماست. مصرف آناناس تازه یا به صورت کمپوت بسیار توصیه می‌شود. این میوه حاوی یک مادهٔ طبیعی ضد التهابی است که می‌تواند به شکل چشمگیری از التهاب و ورم چشم‌ها و پیشانی شما جلوگیری کند. پیشنهاد می‌شود که بعد از کاشت مو، صبح‌ها و عصرها کمی آناناس بخورید.

کمپرس سرد

همه ما از تاثیر کمپرس سرد یا یخ گذاشتن روی ورم‌ها مطلع هستیم. اما برای کاهش ورم بعد از کاشت مو ، باید در محل گذاشتن یخ دقت بفرمایید. هیچ‌گاه یخ را به صورت مستقیم روی محل کاشت قرار ندهید، زیرا می‌تواند میزان موفقیت کاشت را کاهش دهد. کمپرس سرد را کمی بالاتر از ابروها روی پیشانی خود قرار دهید.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.