مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو چیست؟
کاشت مو یا به شکل صحیح‌تر «پیوند مو» یک عمل جراحی است که در آن فولیکول‌های مو از بخشی از بدن (معمولاً پشت سر) برداشت و به بخشی دیگر پیوند زده می‌شوند. به محل برداشت «بانک مو» یا «ناحیهٔ اهداکننده» و به محل کاشت «ناحیهٔ گیرنده یا پذیرنده» گفته می‌شود. اصلی‌ترین استفادهٔ کاشت مو، درمان طاسی آقایان است.
در این عمل جراحی کم‌تهاجمی، فولیکول‌هایی که از لحاظ ژنتیکی به طاسی مقاوم هستند از بانک مو برداشت و به قسمتی که دچار طاسی شده، پیوند زده می‌شوند. حتماً دیده‌اید که موهای پشت و اطراف سر در اکثر آقایانی که از طاسی رنج می‌برند،پُر بوده و دچار ریزش نمی‌شود. فولیکول‌های این بخش‌ها و بخش‌های دیگر بدن مثل فولیکول‌های ریش، نسبت به طاسی مقاوم‌اند و دچار ریزش نمی‌شوند.

روش‌های کاشت مو
موهای بدن ما به طور طبیعی در گروه‌های ۱ تا ۴تایی رشد می‌کنند. امروزه برای کاشت مو، پزشک با استفاده از تکنیک‌های مختلف، «واحدهای فولیکولی» را برداشت کرده و پیوند می‌زد. پس منظور از واحدهای فولیکولی همین گروه‌های طبیعی ۱ تا ۴تایی مو است. برای معرفی کاشت مو به روش SUT ابتدا باید بدانید که تمامی روش‌های کاشت مو، بسته به نحوهٔ برداشت گرافت‌ها یا پیوندها به دو دستهٔ کلی تقسیم می‌شوند:

  • برداشت نواری که به روش FUT معروف است.
    برداشت دانه‌ای که به روش FIT معروف است.

در روش برداشت نواری، پزشک هزاران فولیکول را یکباره برداشت کرده و پیوند می‌زند. این روش سرعتی بالا و هزینهٔ کمتری دارد اما تهاجمی‌تر است و زخم یا اسکاری نسبتاً بزرگ در پشت سر به جا می‌گذارد (که البته توسط موها پوشیده می‌شود). در کاشت مو به روش FIT اما، هر فولیکول به طور مجزا و به شکل دقیق با استفاده از ابزارهای جراحی بسیار کوچک برداشت شده و پیوند زده می‌شوند. FIT کم تهاجمی‌تر است، زخم و اسکار به جا نمی‌گذارد و موهای کاشته شده ظاهر طبیعی‌تری دارند.
این که بهترین روش کاشت مو کدام روش است، بسته به شرایط شما دارد. بهترین کار این است که برای دریافت مشاورهٔ تخصصی رایگان با تماس بگیرید. در مشاورهٔ رایگان پزشک متخصص، شرایط شما را بررسی می‌کند و روشی متناسب با ویژگی‌ها و انتظارات شما برایتان اتخاذ می‌کند.


منبع: بهار نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.