مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

کاشت مو به روش HRT چیست؟

کاشت مو به روش HRT را نمی توان یک عمل پیوند موی طبیعی نامید، زیرا در این روش از موهایی شبیه به موهای واقعی فرد استفاده می شود که کاملا مصنوعی هستند.

کاشت مو یا پیوند موی طبیعی یک عمل جراحی ترمیمی می باشد. در عمل کاشت مو گرافت های موی طبیعی از ناحیه پشت سر خود فرد، که این قسمت را بانک مو می نامند، با روش های مختلف توسط متخصص کاشت مو برداشته می شود و در قسمت هایی که دچار کم مویی و طاسی هستند کاشته می شوند.

کاشت مو به روش HRT

تکنیک HRT فرآیندی است که در طی آن با بررسی موهای شخص، موهایی شبیه به آن ها به صورت مصنوعی تهیه می شود و به پوست سر اضافه می شود. این روش از روش های ابتدایی ترمیم مو است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا به طور کامل منسوخ شده است. با یک جستجوی ساده در اینترنت و دیدن یک فیلم ترمیم مو متوجه خواهید شد که روش HRT چیزی شبیه به کلاه گیس می باشد اما با کمی تفاوت در شکل اتصال به سر و موها.

کاشت مو یک فرآیند پزشکی نیازمند به تخصص و تجربه می باشد که مقایسه آن با روشی مثل HRT کار درستی نیست.

روش HRT شاید بهترین روش ترمیم مو باشد، اما فقط به صورت موقت و نه دائمی و این روش یک عمل کاشت مو محسوب نمی شود و صرفا یک روش ترمیمی غیر طبیعی می باشد و برای افرادی که بانک موی مناسبی ندارند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. درباره کاشت مو به روش HRT باید این نکته را نیز بدانید که عمر ترمیم مو بسیار کم است و به طور مرتب باید نسبت به تجدید آن اقدام نمود.

مزایای کاشت مو به روش HRT

در مورد مزایای این روش تنها می توان گفت که مناسب افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند و کاشت موی طبیعی برایشان امکان پذیر نیست. اما برای افرادی که بانک موی آن ها ضعیف است نیز چاره ای وجود دارد و آن هم کاشت مو به روش BHT می باشد. در این روش به دلیل عدم وجود بانک موی مناسب، برداشت گرافت ها از موهای بدن انجام می شود.

هزینه کاشت مو به روش HRT

با توجه به دائمی نبودن موهایی که در روش HRT به صورت مصنوعی پیوند زده می شوند و نیاز به ترمیم آن ها به طور مرتب، هزینه های مربوط به آن بسیار بالا می باشد. در مقایسه با این روش، کاشت موی طبیعی به صرفه می باشد و هزینه ی دوره ای نیز ندارد و دائمی و طبیعی بودن آن برتری کاشت مو را به اثبات می رساند.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.