مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

خشکی سر بعد از کاشت مو

خشکی پوست سر از عوارض بعد از کاشت مو است. البته خشکی پوست سر تنها عارضه بعد از کاشت مو نیست و مانند هر جراحی زیبایی دیگری عوارضی دارد. مانند:  جوش بعد از کاشت مو، ورم چشم، پوسته شدن و قرمزی پوست سر، ریزش موها بعد از کاشت و عوارض خاص کاشت مو در زنان.

 این روش از روش های ابتدایی ترمیم مو است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا به طور کامل منسوخ شده است. روش HRT چیزی شبیه به کلاه گیس می باشد اما  در شکل اتصال به سر و موها کمی تفاوت دارد. 

پوسته شدن سر

بعد از کاشت مو ممکن است پوست چه در محل اهدای موها و چه در محل کاشت آنها دچار پوسته پوسته شدن و خشکی گردد که این عوارض از قبل برای متخصصین کاشت مو قابل پیش بینی هستند ک به بیمار در مورد نحوه برخورد با آنها توضیحات لازم را خواهند داد.

جوش بعد از کاشت مو :

یکی دیگر از عوارض کاشت مو بوجود آمدن جوش در هم محل موهای کاشته شده و هم در محل انتقال دهنده (بانک مو) می باشد . پیدایش جوش بعد از کاشت مو تا یک هفته بعد از کاشت طبیعی است. ولی نکته حائز اهمیت که باید در نظر گرفته شود تعداد آن هاست. تعداد 2 الی 3 عدد جوش طبیعی است. اگر تعداد جوش ها از این عدد بیشتر شود باید با پزشک خود تماس گرفته و این مسئله را با او در میان بگذارید.

بعضی اوقات در محلی که گرافت های جدید کاشته شده یک جوش التهابی قرمز رنگ بوجود می آید. این جوش اغلب بصورت خود به خود از بین می رود، ولی در مواردی ممکن است روند طبیعی از بین رفتن را طی نکند که پزشک پس از معاینه باید در این باره اظهار نظر نماید.

در حقیقت شما به عنوان یک کاندید کاشت مو باید بدانید که تا زمانی که 40 تا 50 درصد موها ریزش نکرده است کاشت مو انجام ندهید. دلیل این امر این است که – فارق از روشی که برای پیوند موهای خود انتخاب میکنید – فضای کافی برای رشد موهای جدید وجود نخواهد داشت و این کمبود فضا ممکن است باعث ایجاد کیست مویی و جوش های چرکین و التهابی شود.

درمان جوش سر بعد از کاشت مو :

این جوش ها بخودی خود از بین می روند اما برای تسریع در روند ناپدید شدن آنها موارد زیر توصیه شده است :

  • ناحیه برداشت مو (بانک مو) را تا دو هفته بعد از کاشت گرم نگه دارید. این کار را شب و روز بوسیله حوله گرم انجام دهید.
  • بعد از کاشت مو به روش FUT تا جایی که امکان دارد از خم کردن سر به سمت پایین و جلو خودداری نمایید. این کار باعث کشیده شدن پوست سر و در نتیجه امکان ایجاد جوش و اسکار در خط بخیه می شود.
  • سر خود را تا چند روز اول بعد از کاشت به وسیله کف و اسفنج تمیز بشویید. شست و شو باید بصورت اصولی انجام گیرد که برای آموزش نحوه صحیح شست و شوی موها بعد از کاشت به صفحه توصیه های بعد از کاشت مو مراجعه کنید.
  • از دست زدن به جوش ها بپرهیزید. اینکار باعث التهاب بیش از حد آنها می شود.

در صورت رعایت موارد فوق پس از عمل کاشت مو ، پوست سر شما مقداری ملتهب و قرمز می شود. این قرمزی اهمیت خاصی ندارد و با شست و شوی مناسب و به موقع همراه با گرم نگه داشتن آن پس از یک تا دو هفته این التهاب از بین میرود و بعد از آن شما میتوانید به کارهای روزمره خود رسیدگی نمایید.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.