مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

داروهای بعد از کاشت مو

مصرف داروهای بعد از کاشت مو بعد از انجام عمل کاشت مو، جهت تقویت، جلوگیری از عفونت و به منظور کاهش درد لازم و ضروری می باشد. کاشت مو یک عمل جراحی زیبایی ترمیمی، مبنی بر متراکم کردن قسمت های کم مو و طاس سر بوسیله ی برداشت گرافت های مو از قسمت بانک مو می باشد. پس از انجام عمل جراحی با بهترین روش کاشت مو، برای کسب نتیجه مطلوب و دلخواه باید از مراقبت های بعد از کاشت مو پیروی کنید.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

حدود یک هفته بعد از عمل کاشت مو، در کنار تغذیه مناسب بعد از کاشت مو نباید از مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت مو غافل شوید. این داروها که شامل مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای رشد و تقویت موها می باشند، تاثیر به سزایی در روند رشد موهای کاشته شده دارند.

تاثیر ماینوکسیدیل بر موهای کاشته شده

از تاثیر ماینوکسیدیل بر موهای کاشته شده نیز غافل نشوید. محلول ماینوکسیدیل که به صورت موضعی مصرف می شود را می توانید از داروخانه های معتبر به شکل 2% و 5% تهیه کنید. برای آقایان مصرف ماینوکسیدیل 5% و برای خانم ها محلول 2% آن توصیه می شود. طریقه مصرف این تقویت کننده به شکل 1 سی سی در هربار مصرف و استفاده روزی 2 بار می باشد. ماینوکسیدیل برای تقویت و رویش بهتر گرافت ها مناسب است.

داروهای بعد از کاشت مو برای جلوگیری از عوارض

ابتدا نوبت به مصرف داروهایی برای خواب و مسکن هایی برای کاهش درد می رسد. قرص هایی مانند Valium و یا Xanax برای کمک به خوابتان باید مصرف شود. اگر حس می کنید قرص ها برای شما قوی هستند می توانید از نصف قرص استفاده کنید و اگر هم برای خواب بهتر برایتان کافی نیست از دو عدد قرص استفاده کنید.

شاید بعد از عمل احساس درد و ناراحتی می کنید باید از مسکن هایی جهت رفع این مشکل استفاده کنید. اما مصرف این مسکن ها می تواند بسته به میزان احساس درد متفاوت باشد. استفاده از استامینوفن کدئین و یا ژلوفن می تواند اثر بخش باشد اما اگر درد زیادی را حس می کنید استفاده از شیاف دیکلوفناک برای شما توصیه می شود تا از میزان ناراحتی شما بکاهد. سعی کنید به جز مسکن هایی که برای شما تجویز شده از مصرف قرص ها و داروهای دیگر برای کاهش درد خودداری کنید.

منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.