مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف ممکن است؟

یکی از سوالات متداول متقاضیان کاشت مو این است که آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر است؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. 

در روش های مختلف کاشت مو گرافت ها از پشت سر گرفته شده و در نواحی که نیاز به کاشت دارد پیوند زده می شود. به نواحی برداشت مو بانک مو گفته می شود. 

روش های کاشت مو با بانک موی ضعیف

ریزش موی ارثی معمولا با استفاده از داروهای مختلف درمان نخواهند شد و استفاده از داروها فقط باعث میشود تا روند درمان ریزش موافزایش پیدا کند بنابراین افرادی که دچار ریزش موی ارثی میشوند بهتر است از روش های دیگر استفاده کنند. خوشبختانه در سالهای اخیرکاشت مو با بانک موی ضعیف کاملا امکان پذیر شده است و روش های جدیدی برای درمان ریزش موهای بیماران به وجود آمده است.

بانک مو در تکنیک های FUE و FUT

تکنیک FUT که بیشتر در گشته از آن استفاده می شد و با جدا سازی برشی نواری از پشت سر بیمارهمراه بود، اسکار خطی عریضی را از خود برجای میگذاشت که حتی تا گوش ها هم ادامه پیدا می کرد.

تکنیک FUE که جدید تر است، اسکار زیادی را به دنبال ندارد و ریشه های مو یکی یکی اسخراج و در نقاط طاس کاشته می شوند؛ بدون اینکه هیچ اثری در ناحیه اسکالپ از خود بر جای بگذارند.

درکاشت مو به روش FUE از ابزاری به اسم میکرومتر استفاده می شود که دارای سر بسیار کوچکی است و آسیبی به اسکالپ وارد نمی کند.

 آیا بعد از کاشت موها، دوباره در بخش اهدا کننده مویی رشد می کند؟

در طول فرآیند کاشت مو، ریشه هایی استخراج می شود که سالم و دست نخورده باشند و هر فولیکولی که استخراج می شود، حداقل باید شامل ۴ تار مو باشد تا در نقاط طاس شاهد رشد حجم زیادی از این موها باشیم و هم اینکه با استخراج فولیکول های سالم، بخش اهدا کننده آسیب کمتری می بیند چون این ریشه ها بافت های زیرین اسکالپ استخراج میشوند و رشد دوباره آنها تقریبا امکان پذر نیست.

 کاشت مو طبیعی با بانک موی ضعیف

در بعضی از بیماران، بخش های اهدا کننده فولیکل به اندازه کافی وجود ندارد و حجم خیلی کمی هم دارند. ریشه های مو ممکن است فقط شامل یک تار مو باشند یا اینکه موی بیمار خیلی نرم و خیلی نارک باشد.


منبع: مجله پزشکی پوست و مو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.