مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از انجام هر عمل جراحی یا سرپایی بیمار باید مراقبت هایی را جهت تسریع در روند بهبودی و کسب نتیجه حداکثری انجام دهد.کاشت مو هم از این قاعده مستثنی نیست. لذا برای بهبودی سریعتر و دریافت نتیجه عالی از کاشت موی خود مواردی از قبیل تغذیه بعد از کاشت مو، نحوه دوش گرفتن و استحمام بعد از کاشت، شتسشوی سر، رابطه زناشویی، بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت و اینکه بعد از کاشت مو چه بخوریم شرح داده شده است.

نحوه شستن موها ، دوش گرفتن و حمام بعد از کاشت مو:

  • بعد از باز کردن پانسمان تا دو روز پس از کاشت با اسپری آرایشگاه سرم نمکی روی قسمت های مذکور اسپری کنید ، بهتر است این عمل هر چند ساعت یکبار صورت پذیرد. هنگام خوابیدن انجام این کار ضروری نیست.
  • بعد از باز کردن پانسمان سر بوسیله اسفنجی که توسط شامپوی مناسب کاشت مو با کف آغشته شده است، به صورت عمودی روزی 2 بار ضربه بزنید. این ضربه طوری نباید که اسفنج روی سر فشار داده شود.
  • در نظر داشته باشید این شستن نباید بصورت ماساژ و یا حرکات چرخشی باشد و نیز آبکشی نباید به وسیله دوش مستقیم باشد. در نظر داشته باشید این شستن نباید بصورت ماساژ و یا حرکات چرخشی باشد و نیز آبکشی نباید به وسیله دوش مستقیم باشد. انجام اینکار دو مرتبه در طول روز و به مدت دو هفته  تا ریزش کامل دلمه ها توصیه شده است.در طول این مدت با اسپری مخصوص آرایشگاه روزی چند بار با آب معمولی محل موهای کاشته شده را مرطوب نگه دارید.
  • از هفته سوم بعد از کاشت می توانید شستشو را روزی یکبار انجام دهید. حتی میتوانید دست خود را فقط در یک جهت روی سر خود بکشید. برای اینکار کف انگشتان خود را به آرامی روی پوست سرتان در یک جهت بکشید و اجازه دهید دلمه های به وجود آمده خود به خود کنده شوند. به طوری که دیگر دلمه ای باقی نماند. باقی ماندن دلمه ها ممکن است باعث عفونت گردد. به هیچ عنوان با ناخن آن ها را نکنید.
      • مصرف دخانیات :  مصرف سیگار و قلیان تا سه هفته پس از کاشت مو ممنوع می باشد .
      • مصرف مشروبات الکلی : مصرف نوشیدنی های الکل دار اعم از آبجو ، ودکا و … تا یک هفته پس از کاشت ممنوع می باشد؛ چرا که باعث ایجاد تغییر در روند طبیعی گردش خون شده ، همچنین باعث کاهش تاثیر داروهای بی حسی می شود.
      • انجام ورزش : تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش های حرفه ای و ورزش های سنگین مانند شنا ، کشتی ، کوهنوردی و … خودداری کنید. 
      • رسیدگی به مو ها : از صاف کردن ، فر کردن و سشوار دائم موها پرهیز کنید ؛ پس از یک ماه می توانید موهای خود را فقط در یک جهت شانه کنید.
      • رنگ کردن مو ها : در صورت نیاز به رنگ کردن موها از ماه دوم به بعد این کار را انجام دهید .
      • شامپو : تا یک ماه بعد از کاشت از شامپوی تجویز شده برای شست و شو استفاده نمایید ، پس از آن میوانید از شامپوی مناسب با پوست سر خود استفاده نمایید . 
    • ریزش موها بعد از کاشت : از یک هفته تا یکماه بعد از کاشت موهای کاشته شده شروع به ریزش می کند اما نگران نباشید این روند کاملا طبیعی است و پس از مدت مذکور موهای ریخته شده دوباره شروع به رشد کرده و قرمزی ناحیه کاشت نیز از بین می رود.

منبع: کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.