مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

مجله پوست و مو

این وبلاگ نتیجه مطالعات من در مورد مطالب پزشکی پوست و مو است

آیا می توان بعد از کاشت مو به استخر رفت؟

به طور کلی نمی توان گفت استخر بعد از کاشت مو برای افراد مشکل ایجاد می کند، اما حداقل باید تا زمانی که زخم های سر ترمیم نشده است از رفتن به استخر پرهیز کنید.

بهتر است حدود دو هفته تا یک ماه از رفتن به استخر و شنا کردن پرهیز کنید. برای آنکه خیالتان از آسیب نرسیدن به موهای کاشته شده راحت باشد، توصیه می کنیم حداقل تا دو ماه از شنا کردن پرهیز کنید. کلر موجود در آب استخر باعث خشکی مو شده، شکستن موها، ژولیدگی زیاد و ظاهر تیره می شود.

شستشو بعد از کاشت مو

شستشو بعد از کاشت مو یکی از مهم ترین مواردی است که پس از کاشت مو باید به آن توجه کنید. زیرا توجه نکردن به شستشو بعد از کاشت مو باعث بروز مشکلاتی جدی برای شما می شود. شستشو سر بعد از کاشت مو باید به گونه ای باشد که به گرافت های کاشته شده آسیب وارد نشود. همچنین نشستن و تمیز نکردن سر بعد از کاشت مو باعث ایجاد چربی و شوره می شود که احتمال بروز جوش های چرکی و کیست مویی را روی سر افزایش می دهد.

موهایی که به تازگی کاشته شده اند به اندازه موهای اولیه شما قوی نیستند و نیازمند مراقبت های بیشتری می باشند و باید متفاوت از موهای اولیه شسته شوند.

شستشو بعد از کاشت مو چگونه است؟

نحوه شستشو و تمیز کردن موها پس از کاشت مو با شستشو همیشگی سر متفاوت است. شما باید مواردی را هنگام شستشو سر رعایت کنید.

هنگام شستشو موهایتان بهتر است از شامپو بچه استفاده کنید زیرا فاقد مواد شیمیایی هستند.

زمانی که موهای خود را می شویید حواستان باشد نوک انگشت و ناخن خود را به سرتان نکشید، این کار باعث آسیب رسیدن به گرافت های کاشته شده می شود.  

برای خشک کردن موهای کاشته شده خود از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان خودش خشک بشود.

شما باید تا حدود دو هفته پس از کاشت مو موارد بالا را هنگام شستشو موهایتان رعایت کنید. پس از آن می توانید موهای خود را مثل گذشته و بصورت عادی بشویید.


منبع: کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.